Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Spangenberg, Wolfhart: Leichpredig/ Bey der trawrigen Leich Begängniß. [Buchbach], 1613.

Bild:
<< vorherige Seite

Leichpredig.
auff das letzte auch an seinem Ende erweyset. Dann als ich zu jhm kom-
men vnnd gar Schwach gefunden: seine Augen jhm auch von den Vr-
schlechten vast zugeschworen gewesen/ hat er doch mich vnnd andere/ bey
der Sprache/ wol erkennet/ vnd mit Nahmen/ wiewol gantz schwächlich
zunennen wissen. Als ich jhn auch getröstet/ daß er wöll gedultig sein/
vleissig betten/ vnd sich dem Herrn Christo befehlen/ vnnd gerne folgen/
" weil jhme derselbig ruffe/ vnd spreche: Lasset die Kindlein zu mir kommen
" vnd wehret jhnen nicht/ dann solcher ist das Reich Gottes/ Marci 10. v.
14.
vnd ich jhn darauff fragte/ ob er auch gerne zu seinem Lieben Herren
Christo/ in Himmel kommen wolte? hat er sanfftiglich darauff ja gespro-
chen. Jn deme ich die vmbstehenden vermahnet mit mir zubetten. Aber
ehe ich das wort recht anfahen mögen/ zog er seine Armlein/ die er sonsten
auff dem Bette außgespreittet hatte/ vnnd wegen der Schwachheit von
sich gestrecket/ eyfferig zu sich/ legte seine sehr verletzte Händlein andäch-
tig zusammen/ dieselben gefaltend in einander schliessend/ vnd bewegte die
Lippen seines Mündleins/ daß man freylich wol spüren kondte/ wie sein
Kindlicher Geist geruffen hab Abba lieber Vatter/ Rom 8. v. 15. Gal. 4.
v. 6.
Nach solchem Gebet; seind wir bald widerumm zu jhm erfordert wor-
den/ da schon alle zeichen deß zeitlichen Abschieds sich gnugsam erzeiget/
er auch anfahen den Athem jmmer schwerlicher zuziehen: Also haben
wir vnser Gebet widerumb zu Gott gewendet/ vnnd vmb ein sanfftes
Stündlein vnd seeligen abschied gebeten/ welchs Gebet Gott auch gnä-
diglich erhöret. Dann als wir darauff die Besandniß vnsers Christlichen
Glaubens gesprochen: vnd nach dem letzten Artickel/ ich glaube ein Auff-
erstehung deß Fleisches vnd ein Ewiges Leben/ ich diesen wunsch mit an-
gehengt Wolan/ Gott geb dir auch das Ewige Leben/ Amen[,] da schied
seine Seele/ mit dem letzten Athem/ in dem Wörtlein Amen von seinem
einschlaffendem Leibe. Vnd ist an jhme war worden was der Prediger
Salomo c. 7. v. 2. sagt. Der Tag deß Todtes ist besser dann der Tag der
" Geburt. Dann wie er Anno Christi 1606, den 22. Martij vor 10. vhrn
Mittags/ mit grosser gfahr seines Lebens (wie diejenigen wissen vnd an-
zeigen so bey seiner Geburt gewesen) auff die Welt kommen: Also ist er
hergegen diß 1613. den 23. Martij/ vmb 12. vhr Mittags/ ohn alle ge-
fahr/ ja auch in glaubiger Hoffnung deß Ewigen Lebens/ in Christo
Jesu sanfft eingeschlaffen: Eben auff den Tag da er sein Achtes Jahr
eingetretten/ vnnd den Tag zuvoren sein Siebendes Jahr beschlossen:

welches

Leichpredig.
auff das letzte auch an ſeinem Ende erweyſet. Dann als ich zu jhm kom-
men vnnd gar Schwach gefunden: ſeine Augen jhm auch von den Vr-
ſchlechten vaſt zugeſchworen geweſen/ hat er doch mich vnnd andere/ bey
der Sprache/ wol erkennet/ vnd mit Nahmen/ wiewol gantz ſchwaͤchlich
zunennen wiſſen. Als ich jhn auch getroͤſtet/ daß er woͤll gedultig ſein/
vleiſſig betten/ vnd ſich dem Herꝛn Chriſto befehlen/ vnnd gerne folgen/
〃 weil jhme derſelbig ruffe/ vnd ſpreche: Laſſet die Kindlein zu mir kom̃en
〃 vnd wehret jhnen nicht/ dann ſolcher iſt das Reich Gottes/ Marci 10. v.
14.
vnd ich jhn darauff fragte/ ob er auch gerne zu ſeinem Lieben Herꝛen
Chriſto/ in Himmel kommen wolte? hat er ſanfftiglich darauff ja geſpro-
chen. Jn deme ich die vmbſtehenden vermahnet mit mir zubetten. Aber
ehe ich das wort recht anfahen moͤgen/ zog er ſeine Armlein/ die er ſonſten
auff dem Bette außgeſpreittet hatte/ vnnd wegen der Schwachheit von
ſich geſtrecket/ eyfferig zu ſich/ legte ſeine ſehr verletzte Haͤndlein andaͤch-
tig zuſammen/ dieſelben gefaltend in einander ſchlieſſend/ vnd bewegte die
Lippen ſeines Muͤndleins/ daß man freylich wol ſpuͤren kondte/ wie ſein
Kindlicher Geiſt geruffen hab Abba lieber Vatter/ Rom 8. v. 15. Gal. 4.
v. 6.
Nach ſolchem Gebet; ſeind wir bald widerum̃ zu jhm erfordert wor-
den/ da ſchon alle zeichen deß zeitlichen Abſchieds ſich gnugſam erzeiget/
er auch anfahen den Athem jmmer ſchwerlicher zuziehen: Alſo haben
wir vnſer Gebet widerumb zu Gott gewendet/ vnnd vmb ein ſanfftes
Stuͤndlein vnd ſeeligen abſchied gebeten/ welchs Gebet Gott auch gnaͤ-
diglich erhoͤret. Dann als wir darauff die Beſandniß vnſers Chriſtlichẽ
Glaubens geſprochen: vnd nach dem letzten Artickel/ ich glaube ein Auff-
erſtehung deß Fleiſches vnd ein Ewiges Leben/ ich dieſen wunſch mit an-
gehengt Wolan/ Gott geb dir auch das Ewige Leben/ Amen[,] da ſchied
ſeine Seele/ mit dem letzten Athem/ in dem Woͤrtlein Amen von ſeinem
einſchlaffendem Leibe. Vnd iſt an jhme war worden was der Prediger
Salomo c. 7. v. 2. ſagt. Der Tag deß Todtes iſt beſſer dann der Tag der
〃 Geburt. Dann wie er Anno Chriſti 1606, den 22. Martij vor 10. vhrn
Mittags/ mit groſſer gfahr ſeines Lebens (wie diejenigen wiſſen vnd an-
zeigen ſo bey ſeiner Geburt geweſen) auff die Welt kommen: Alſo iſt er
hergegen diß 1613. den 23. Martij/ vmb 12. vhr Mittags/ ohn alle ge-
fahr/ ja auch in glaubiger Hoffnung deß Ewigen Lebens/ in Chriſto
Jeſu ſanfft eingeſchlaffen: Eben auff den Tag da er ſein Achtes Jahr
eingetretten/ vnnd den Tag zuvoren ſein Siebendes Jahr beſchloſſen:

welches
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsPersonalia" n="2">
          <p><pb facs="#f0020" n="[20]"/><fw type="header" place="top">Leichpredig.</fw><lb/>
auff das letzte auch an &#x017F;einem Ende erwey&#x017F;et. Dann als ich zu jhm kom-<lb/>
men vnnd gar Schwach gefunden: &#x017F;eine Augen jhm auch von den Vr-<lb/>
&#x017F;chlechten va&#x017F;t zuge&#x017F;chworen gewe&#x017F;en/ hat er doch mich vnnd andere/ bey<lb/>
der Sprache/ wol erkennet/ vnd mit Nahmen/ wiewol gantz &#x017F;chwa&#x0364;chlich<lb/>
zunennen wi&#x017F;&#x017F;en. Als ich jhn auch getro&#x0364;&#x017F;tet/ daß er wo&#x0364;ll gedultig &#x017F;ein/<lb/>
vlei&#x017F;&#x017F;ig betten/ vnd &#x017F;ich dem Her&#xA75B;n Chri&#x017F;to befehlen/ vnnd gerne folgen/<lb/>
&#x3003; weil jhme der&#x017F;elbig ruffe/ vnd &#x017F;preche: La&#x017F;&#x017F;et die Kindlein zu mir kom&#x0303;en<lb/>
&#x3003; vnd wehret jhnen nicht/ dann &#x017F;olcher i&#x017F;t das Reich Gottes/ <hi rendition="#fr">Marci 10. v.<lb/>
14.</hi> vnd ich jhn darauff fragte/ ob er auch gerne zu &#x017F;einem Lieben Her&#xA75B;en<lb/>
Chri&#x017F;to/ in Himmel kommen wolte? hat er &#x017F;anfftiglich darauff ja ge&#x017F;pro-<lb/>
chen. Jn deme ich die vmb&#x017F;tehenden vermahnet mit mir zubetten. Aber<lb/>
ehe ich das wort recht anfahen mo&#x0364;gen/ zog er &#x017F;eine Armlein/ die er &#x017F;on&#x017F;ten<lb/>
auff dem Bette außge&#x017F;preittet hatte/ vnnd wegen der Schwachheit von<lb/>
&#x017F;ich ge&#x017F;trecket/ eyfferig zu &#x017F;ich/ legte &#x017F;eine &#x017F;ehr verletzte Ha&#x0364;ndlein anda&#x0364;ch-<lb/>
tig zu&#x017F;ammen/ die&#x017F;elben gefaltend in einander &#x017F;chlie&#x017F;&#x017F;end/ vnd bewegte die<lb/>
Lippen &#x017F;eines Mu&#x0364;ndleins/ daß man freylich wol &#x017F;pu&#x0364;ren kondte/ wie &#x017F;ein<lb/>
Kindlicher Gei&#x017F;t geruffen hab Abba lieber Vatter/ <hi rendition="#fr">Rom 8. v. 15. Gal. 4.<lb/>
v. 6.</hi> Nach &#x017F;olchem Gebet; &#x017F;eind wir bald widerum&#x0303; zu jhm erfordert wor-<lb/>
den/ da &#x017F;chon alle zeichen deß zeitlichen Ab&#x017F;chieds &#x017F;ich gnug&#x017F;am erzeiget/<lb/>
er auch anfahen den Athem jmmer &#x017F;chwerlicher zuziehen: Al&#x017F;o haben<lb/>
wir vn&#x017F;er Gebet widerumb zu Gott gewendet/ vnnd vmb ein &#x017F;anfftes<lb/>
Stu&#x0364;ndlein vnd &#x017F;eeligen ab&#x017F;chied gebeten/ welchs Gebet Gott auch gna&#x0364;-<lb/>
diglich erho&#x0364;ret. Dann als wir darauff die Be&#x017F;andniß vn&#x017F;ers Chri&#x017F;tliche&#x0303;<lb/>
Glaubens ge&#x017F;prochen: vnd nach dem letzten Artickel/ ich glaube ein Auff-<lb/>
er&#x017F;tehung deß Flei&#x017F;ches vnd ein Ewiges Leben/ ich die&#x017F;en wun&#x017F;ch mit an-<lb/>
gehengt Wolan/ Gott geb dir auch das Ewige Leben/ Amen<supplied>,</supplied> da &#x017F;chied<lb/>
&#x017F;eine Seele/ mit dem letzten Athem/ in dem Wo&#x0364;rtlein Amen von &#x017F;einem<lb/>
ein&#x017F;chlaffendem Leibe. Vnd i&#x017F;t an jhme war worden was der Prediger<lb/>
Salomo <hi rendition="#fr">c. 7. v. 2.</hi> &#x017F;agt. Der Tag deß Todtes i&#x017F;t be&#x017F;&#x017F;er dann der Tag der<lb/>
&#x3003; Geburt. Dann wie er Anno Chri&#x017F;ti 1606, den 22. Martij vor 10. vhrn<lb/>
Mittags/ mit gro&#x017F;&#x017F;er gfahr &#x017F;eines Lebens (wie diejenigen wi&#x017F;&#x017F;en vnd an-<lb/>
zeigen &#x017F;o bey &#x017F;einer Geburt gewe&#x017F;en) auff die Welt kommen: Al&#x017F;o i&#x017F;t er<lb/>
hergegen diß 1613. den 23. Martij/ vmb 12. vhr Mittags/ ohn alle ge-<lb/>
fahr/ ja auch in glaubiger Hoffnung deß Ewigen Lebens/ in Chri&#x017F;to<lb/>
Je&#x017F;u &#x017F;anfft einge&#x017F;chlaffen: Eben auff den Tag da er &#x017F;ein Achtes Jahr<lb/>
eingetretten/ vnnd den Tag zuvoren &#x017F;ein Siebendes Jahr be&#x017F;chlo&#x017F;&#x017F;en:<lb/>
<fw type="catch" place="bottom">welches</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[[20]/0020] Leichpredig. auff das letzte auch an ſeinem Ende erweyſet. Dann als ich zu jhm kom- men vnnd gar Schwach gefunden: ſeine Augen jhm auch von den Vr- ſchlechten vaſt zugeſchworen geweſen/ hat er doch mich vnnd andere/ bey der Sprache/ wol erkennet/ vnd mit Nahmen/ wiewol gantz ſchwaͤchlich zunennen wiſſen. Als ich jhn auch getroͤſtet/ daß er woͤll gedultig ſein/ vleiſſig betten/ vnd ſich dem Herꝛn Chriſto befehlen/ vnnd gerne folgen/ 〃 weil jhme derſelbig ruffe/ vnd ſpreche: Laſſet die Kindlein zu mir kom̃en 〃 vnd wehret jhnen nicht/ dann ſolcher iſt das Reich Gottes/ Marci 10. v. 14. vnd ich jhn darauff fragte/ ob er auch gerne zu ſeinem Lieben Herꝛen Chriſto/ in Himmel kommen wolte? hat er ſanfftiglich darauff ja geſpro- chen. Jn deme ich die vmbſtehenden vermahnet mit mir zubetten. Aber ehe ich das wort recht anfahen moͤgen/ zog er ſeine Armlein/ die er ſonſten auff dem Bette außgeſpreittet hatte/ vnnd wegen der Schwachheit von ſich geſtrecket/ eyfferig zu ſich/ legte ſeine ſehr verletzte Haͤndlein andaͤch- tig zuſammen/ dieſelben gefaltend in einander ſchlieſſend/ vnd bewegte die Lippen ſeines Muͤndleins/ daß man freylich wol ſpuͤren kondte/ wie ſein Kindlicher Geiſt geruffen hab Abba lieber Vatter/ Rom 8. v. 15. Gal. 4. v. 6. Nach ſolchem Gebet; ſeind wir bald widerum̃ zu jhm erfordert wor- den/ da ſchon alle zeichen deß zeitlichen Abſchieds ſich gnugſam erzeiget/ er auch anfahen den Athem jmmer ſchwerlicher zuziehen: Alſo haben wir vnſer Gebet widerumb zu Gott gewendet/ vnnd vmb ein ſanfftes Stuͤndlein vnd ſeeligen abſchied gebeten/ welchs Gebet Gott auch gnaͤ- diglich erhoͤret. Dann als wir darauff die Beſandniß vnſers Chriſtlichẽ Glaubens geſprochen: vnd nach dem letzten Artickel/ ich glaube ein Auff- erſtehung deß Fleiſches vnd ein Ewiges Leben/ ich dieſen wunſch mit an- gehengt Wolan/ Gott geb dir auch das Ewige Leben/ Amen, da ſchied ſeine Seele/ mit dem letzten Athem/ in dem Woͤrtlein Amen von ſeinem einſchlaffendem Leibe. Vnd iſt an jhme war worden was der Prediger Salomo c. 7. v. 2. ſagt. Der Tag deß Todtes iſt beſſer dann der Tag der 〃 Geburt. Dann wie er Anno Chriſti 1606, den 22. Martij vor 10. vhrn Mittags/ mit groſſer gfahr ſeines Lebens (wie diejenigen wiſſen vnd an- zeigen ſo bey ſeiner Geburt geweſen) auff die Welt kommen: Alſo iſt er hergegen diß 1613. den 23. Martij/ vmb 12. vhr Mittags/ ohn alle ge- fahr/ ja auch in glaubiger Hoffnung deß Ewigen Lebens/ in Chriſto Jeſu ſanfft eingeſchlaffen: Eben auff den Tag da er ſein Achtes Jahr eingetretten/ vnnd den Tag zuvoren ſein Siebendes Jahr beſchloſſen: welches

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/526006
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/526006/20
Zitationshilfe: Spangenberg, Wolfhart: Leichpredig/ Bey der trawrigen Leich Begängniß. [Buchbach], 1613, S. [20]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/526006/20>, abgerufen am 30.04.2024.