Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Andreä, Johann Valentin: Chymische Hochzeit Christiani Rosencreutz Anno 1459. Straßburg, 1616.

Bild:
<< vorherige Seite

Christiani Rosencreütz.
che der Wasser hinein/ so wir gestern praeparierk
hatten/ davon der Brunn alsbald anfieng zu-
lauffen/ vnnd doch vier Röhrlein wider in das
Kesselein trieben/ vnter dem vnteren Kessel aber
hatte es viel spitz/ dahin steckten die Jungfrawen
jhre Ampeln/ daß also die hitz an den Kessel kam/
vnnd das Wasser siedent macht. So nuhn daß
Wasser wallet/ hatte es bey a viel Löchlin/ davon
es hinein auff die Leichnam fiele/ vnd war es so
hitzig/ daß es allen Leichnam solvieret/ vnd zum
liquor machet. Was aber das obere runde einge-
wickelte ding sey gewesen/ wissen meine Gesellen
noch nit. Ich aber verstund/ daß es deß Mohren
Kopff were/ von dem die Wasser solche grosse hitz
empflengen. Bey b. vmb den grossen Kessel
herumb/ hatte es abermal viel löcher/ darein ste-
ckten sie jhre Zweigen/ ob nun solches vonnöten/
oder nur zur Ceremoni geschehen/ weiß ich nit/Rami lau-
rei.

gleichwol sein solche Zweig jmmer von dem Brun-
nen besprützt worden/ von dannen es hernach et-
was gelblicher in den Kessel getropffnet: Diß
weret nun fast vff zwo stund/ daß der Brunn von
jhm selber noch jmmerdar lieff/ jedoch wurde er
je lenger je schwecher: Hiezwischen tratten dieDeliciae in
Conclaui,

Musicanten ab/ vnd spatzierten wir in dem Saal
hin vnd wider/ vnd zwar war der Saal dermassen
beschaffen/ daß wir gelegenheit genug hatten vns
dieweil zuvertreiben/ da war an Bildern/ Ge-
mählen/ Vrwercken/ Orgelen/ Springende
Brünnlein/ vnd dergleichen/ nichts vergessen:
Nun war es auch an dem/ daß der Brunn sein

H

Chriſtiani Roſencreuͤtz.
che der Waſſer hinein/ ſo wir geſtern præparierk
hatten/ davon der Brunn alsbald anfieng zu-
lauffen/ vnnd doch vier Roͤhrlein wider in das
Keſſelein trieben/ vnter dem vnteren Keſſel aber
hatte es viel ſpitz/ dahin ſteckten die Jungfrawen
jhre Ampeln/ daß alſo die hitz an den Keſſel kam/
vnnd das Waſſer ſiedent macht. So nuhn daß
Waſſer wallet/ hatte es bey a viel Loͤchlin/ davon
es hinein auff die Leichnam fiele/ vnd war es ſo
hitzig/ daß es allen Leichnam ſolvieret/ vnd zum
liquor machet. Was aber das obere runde einge-
wickelte ding ſey geweſen/ wiſſen meine Geſellen
noch nit. Ich aber verſtund/ daß es deß Mohren
Kopff were/ von dem die Waſſer ſolche groſſe hitz
empflengen. Bey b. vmb den groſſen Keſſel
herumb/ hatte es abermal viel loͤcher/ darein ſte-
ckten ſie jhre Zweigen/ ob nun ſolches vonnoͤten/
oder nur zur Ceremoni geſchehen/ weiß ich nit/Rami lau-
rei.

gleichwol ſein ſolche Zweig jm̃er von dem Brun-
nen beſpruͤtzt worden/ von dannen es hernach et-
was gelblicher in den Keſſel getropffnet: Diß
weret nun faſt vff zwo ſtund/ daß der Brunn von
jhm ſelber noch jmmerdar lieff/ jedoch wurde er
je lenger je ſchwecher: Hiezwiſchen tratten dieDeliciæ in
Conclaui,

Muſicanten ab/ vnd ſpatzierten wir in dem Saal
hin vnd wider/ vnd zwar war der Saal dermaſſen
beſchaffen/ daß wir gelegenheit genug hatten vns
dieweil zuvertreiben/ da war an Bildern/ Ge-
maͤhlen/ Vrwercken/ Orgelen/ Springende
Bruͤnnlein/ vnd dergleichen/ nichts vergeſſen:
Nun war es auch an dem/ daß der Brunn ſein

H
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0117" n="113"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#aq">Chri&#x017F;tiani</hi> Ro&#x017F;encreu&#x0364;tz.</fw><lb/>
che der Wa&#x017F;&#x017F;er hinein/ &#x017F;o wir ge&#x017F;tern pr<hi rendition="#aq">æ</hi>parierk<lb/>
hatten/ davon der Brunn alsbald anfieng zu-<lb/>
lauffen/ vnnd doch vier Ro&#x0364;hrlein wider in das<lb/>
Ke&#x017F;&#x017F;elein trieben/ vnter dem vnteren Ke&#x017F;&#x017F;el aber<lb/>
hatte es viel &#x017F;pitz/ dahin &#x017F;teckten die Jungfrawen<lb/>
jhre Ampeln/ daß al&#x017F;o die hitz an den Ke&#x017F;&#x017F;el kam/<lb/>
vnnd das Wa&#x017F;&#x017F;er &#x017F;iedent macht. So nuhn daß<lb/>
Wa&#x017F;&#x017F;er wallet/ hatte es bey <hi rendition="#aq">a</hi> viel Lo&#x0364;chlin/ davon<lb/>
es hinein auff die Leichnam fiele/ vnd war es &#x017F;o<lb/>
hitzig/ daß es allen Leichnam &#x017F;olvieret/ vnd zum<lb/>
liquor machet. Was aber das obere runde einge-<lb/>
wickelte ding &#x017F;ey gewe&#x017F;en/ wi&#x017F;&#x017F;en meine Ge&#x017F;ellen<lb/>
noch nit. Ich aber ver&#x017F;tund/ daß es deß Mohren<lb/>
Kopff were/ von dem die Wa&#x017F;&#x017F;er &#x017F;olche gro&#x017F;&#x017F;e hitz<lb/>
empflengen. Bey <hi rendition="#aq">b.</hi> vmb den gro&#x017F;&#x017F;en Ke&#x017F;&#x017F;el<lb/>
herumb/ hatte es abermal viel lo&#x0364;cher/ darein &#x017F;te-<lb/>
ckten &#x017F;ie jhre Zweigen/ ob nun &#x017F;olches vonno&#x0364;ten/<lb/>
oder nur zur Ceremoni ge&#x017F;chehen/ weiß ich nit/<note place="right"><hi rendition="#i"><hi rendition="#aq">Rami lau-<lb/>
rei.</hi></hi></note><lb/>
gleichwol &#x017F;ein &#x017F;olche Zweig jm&#x0303;er von dem Brun-<lb/>
nen be&#x017F;pru&#x0364;tzt worden/ von dannen es hernach et-<lb/>
was gelblicher in den Ke&#x017F;&#x017F;el getropffnet: Diß<lb/>
weret nun fa&#x017F;t vff zwo &#x017F;tund/ daß der Brunn von<lb/>
jhm &#x017F;elber noch jmmerdar lieff/ jedoch wurde er<lb/>
je lenger je &#x017F;chwecher: Hiezwi&#x017F;chen tratten die<note place="right"><hi rendition="#i"><hi rendition="#aq">Deliciæ in<lb/>
Conclaui,</hi></hi></note><lb/>
Mu&#x017F;icanten ab/ vnd &#x017F;patzierten wir in dem Saal<lb/>
hin vnd wider/ vnd zwar war der Saal derma&#x017F;&#x017F;en<lb/>
be&#x017F;chaffen/ daß wir gelegenheit genug hatten vns<lb/>
dieweil zuvertreiben/ da war an Bildern/ Ge-<lb/>
ma&#x0364;hlen/ Vrwercken/ Orgelen/ Springende<lb/>
Bru&#x0364;nnlein/ vnd dergleichen/ nichts verge&#x017F;&#x017F;en:<lb/>
Nun war es auch an dem/ daß der Brunn &#x017F;ein<lb/>
<fw place="bottom" type="sig">H</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[113/0117] Chriſtiani Roſencreuͤtz. che der Waſſer hinein/ ſo wir geſtern præparierk hatten/ davon der Brunn alsbald anfieng zu- lauffen/ vnnd doch vier Roͤhrlein wider in das Keſſelein trieben/ vnter dem vnteren Keſſel aber hatte es viel ſpitz/ dahin ſteckten die Jungfrawen jhre Ampeln/ daß alſo die hitz an den Keſſel kam/ vnnd das Waſſer ſiedent macht. So nuhn daß Waſſer wallet/ hatte es bey a viel Loͤchlin/ davon es hinein auff die Leichnam fiele/ vnd war es ſo hitzig/ daß es allen Leichnam ſolvieret/ vnd zum liquor machet. Was aber das obere runde einge- wickelte ding ſey geweſen/ wiſſen meine Geſellen noch nit. Ich aber verſtund/ daß es deß Mohren Kopff were/ von dem die Waſſer ſolche groſſe hitz empflengen. Bey b. vmb den groſſen Keſſel herumb/ hatte es abermal viel loͤcher/ darein ſte- ckten ſie jhre Zweigen/ ob nun ſolches vonnoͤten/ oder nur zur Ceremoni geſchehen/ weiß ich nit/ gleichwol ſein ſolche Zweig jm̃er von dem Brun- nen beſpruͤtzt worden/ von dannen es hernach et- was gelblicher in den Keſſel getropffnet: Diß weret nun faſt vff zwo ſtund/ daß der Brunn von jhm ſelber noch jmmerdar lieff/ jedoch wurde er je lenger je ſchwecher: Hiezwiſchen tratten die Muſicanten ab/ vnd ſpatzierten wir in dem Saal hin vnd wider/ vnd zwar war der Saal dermaſſen beſchaffen/ daß wir gelegenheit genug hatten vns dieweil zuvertreiben/ da war an Bildern/ Ge- maͤhlen/ Vrwercken/ Orgelen/ Springende Bruͤnnlein/ vnd dergleichen/ nichts vergeſſen: Nun war es auch an dem/ daß der Brunn ſein Rami lau- rei. Deliciæ in Conclaui, H

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/valentin_hochzeit_1616
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/valentin_hochzeit_1616/117
Zitationshilfe: Andreä, Johann Valentin: Chymische Hochzeit Christiani Rosencreutz Anno 1459. Straßburg, 1616, S. 113. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/valentin_hochzeit_1616/117>, abgerufen am 29.04.2024.