Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Andreä, Johann Valentin: Chymische Hochzeit Christiani Rosencreutz Anno 1459. Straßburg, 1616.

Bild:
<< vorherige Seite

Christiani Rosencreütz.
ringst sein/ sonder stellet dem Edelman all seine
Gütter wider zu/ vnd zog darvon: Nuhn
weiß ich nit liebe Herren/ wer doch vnter die-
sen Personen die gröste trew möchte bewiesen ha-
ben. Hie war vns das Maul recht abgehawen/
so wolt auch die Jungfraw nichts anders respon-
dieren/ dann nur fahre fort ein anderer Herr.
Deßwegen sich derfünfft auch nit saumt/ fieng
an: Liebe Herren/ ich begers nit lang zu ma-griph. 6.
chen. Wer hat größer Frewd? Der so das/
so jhm geliebet anschawet/ oder der so jhm nur
nach gedenckt? Der so es sihet/ sprach die Jung-
fraw. Nein antwortet ich/ hiemit erhub sich
ein Streit/ deßwegen ruffet der Sechste: Liebe7.
Herren/ Ich soll ein Weib nemmen/ Nuhn hab
ich vor mir ein Jungfraw/ ein Verheürate/ vnd
ein Wittib/ helfft mir dieses zweyfels ab/ so will
ich hernach auch helffen jenes schlichten. Da
gehts noch wol/ antwortet der Siebende/ wa8.
man die Wahl hat: Mit mir hat es ein andere
Gestalt: In meiner Jugendt liebet ich ein schö-
ne vnd ehrliche Jungfraw von grund meines
Hertzen/ vnnd sie mich widerumb/ noch kun-
ten wir auß versagung jhrer Freünd nit ehelich
zusamen kommen/ wurde deßwegen einem an-
dern wiewol ehrlichen züchtigen Gesellen Ver-
mählet/ der hielt sie in Zucht vnd Liebe/ biß sie
in Kindsbanden kam/ da es jhr so saur wurde/
daß meniglich meinet sie wäre Todt/ wurde auch
also köstlich/ vnd mit grossem Leyd zur Erden be-
stattet: Nun gedacht ich/ hat dir diß Mensch

E

Chriſtiani Roſencreuͤtz.
ringſt ſein/ ſonder ſtellet dem Edelman all ſeine
Guͤtter wider zu/ vnd zog darvon: Nuhn
weiß ich nit liebe Herꝛen/ wer doch vnter die-
ſen Perſonen die groͤſte trew moͤchte bewieſen ha-
ben. Hie war vns das Maul recht abgehawen/
ſo wolt auch die Jungfraw nichts anders reſpon-
dieren/ dann nur fahre fort ein anderer Herꝛ.
Deßwegen ſich derfuͤnfft auch nit ſaumt/ fieng
an: Liebe Herꝛen/ ich begers nit lang zu ma-γρῖϕ. 6.
chen. Wer hat groͤßer Frewd? Der ſo das/
ſo jhm geliebet anſchawet/ oder der ſo jhm nur
nach gedenckt? Der ſo es ſihet/ ſprach die Jung-
fraw. Nein antwortet ich/ hiemit erhub ſich
ein Streit/ deßwegen ruffet der Sechſte: Liebe7.
Herꝛen/ Ich ſoll ein Weib nemmen/ Nuhn hab
ich vor mir ein Jungfraw/ ein Verheuͤrate/ vnd
ein Wittib/ helfft mir dieſes zweyfels ab/ ſo will
ich hernach auch helffen jenes ſchlichten. Da
gehts noch wol/ antwortet der Siebende/ wa8.
man die Wahl hat: Mit mir hat es ein andere
Geſtalt: In meiner Jugendt liebet ich ein ſchoͤ-
ne vnd ehrliche Jungfraw von grund meines
Hertzen/ vnnd ſie mich widerumb/ noch kun-
ten wir auß verſagung jhrer Freuͤnd nit ehelich
zuſamen kommen/ wurde deßwegen einem an-
dern wiewol ehrlichen zuͤchtigen Geſellen Ver-
maͤhlet/ der hielt ſie in Zucht vnd Liebe/ biß ſie
in Kindsbanden kam/ da es jhr ſo ſaur wurde/
daß meniglich meinet ſie waͤre Todt/ wurde auch
alſo koͤſtlich/ vnd mit groſſem Leyd zur Erden be-
ſtattet: Nun gedacht ich/ hat dir diß Menſch

E
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0069" n="65"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#aq">Chri&#x017F;tiani</hi> Ro&#x017F;encreu&#x0364;tz.</fw><lb/>
ring&#x017F;t &#x017F;ein/ &#x017F;onder &#x017F;tellet dem Edelman all &#x017F;eine<lb/>
Gu&#x0364;tter wider zu/ vnd zog darvon: Nuhn<lb/>
weiß ich nit liebe Her&#xA75B;en/ wer doch vnter die-<lb/>
&#x017F;en Per&#x017F;onen die gro&#x0364;&#x017F;te trew mo&#x0364;chte bewie&#x017F;en ha-<lb/>
ben. Hie war vns das Maul recht abgehawen/<lb/>
&#x017F;o wolt auch die Jungfraw nichts anders re&#x017F;pon-<lb/>
dieren/ dann nur fahre fort ein anderer Her&#xA75B;.<lb/>
Deßwegen &#x017F;ich derfu&#x0364;nfft auch nit &#x017F;aumt/ fieng<lb/>
an: Liebe Her&#xA75B;en/ ich begers nit lang zu ma-<note place="right">&#x03B3;&#x03C1;&#x1FD6;&#x03D5;. 6.</note><lb/>
chen. Wer hat gro&#x0364;ßer Frewd? Der &#x017F;o das/<lb/>
&#x017F;o jhm geliebet an&#x017F;chawet/ oder der &#x017F;o jhm nur<lb/>
nach gedenckt? Der &#x017F;o es &#x017F;ihet/ &#x017F;prach die Jung-<lb/>
fraw. Nein antwortet ich/ hiemit erhub &#x017F;ich<lb/>
ein Streit/ deßwegen ruffet der Sech&#x017F;te: Liebe<note place="right">7.</note><lb/>
Her&#xA75B;en/ Ich &#x017F;oll ein Weib nemmen/ Nuhn hab<lb/>
ich vor mir ein Jungfraw/ ein Verheu&#x0364;rate/ vnd<lb/>
ein Wittib/ helfft mir die&#x017F;es zweyfels ab/ &#x017F;o will<lb/>
ich hernach auch helffen jenes &#x017F;chlichten. Da<lb/>
gehts noch wol/ antwortet der Siebende/ wa<note place="right">8.</note><lb/>
man die Wahl hat: Mit mir hat es ein andere<lb/>
Ge&#x017F;talt: In meiner Jugendt liebet ich ein &#x017F;cho&#x0364;-<lb/>
ne vnd ehrliche Jungfraw von grund meines<lb/>
Hertzen/ vnnd &#x017F;ie mich widerumb/ noch kun-<lb/>
ten wir auß ver&#x017F;agung jhrer Freu&#x0364;nd nit ehelich<lb/>
zu&#x017F;amen kommen/ wurde deßwegen einem an-<lb/>
dern wiewol ehrlichen zu&#x0364;chtigen Ge&#x017F;ellen Ver-<lb/>
ma&#x0364;hlet/ der hielt &#x017F;ie in Zucht vnd Liebe/ biß &#x017F;ie<lb/>
in Kindsbanden kam/ da es jhr &#x017F;o &#x017F;aur wurde/<lb/>
daß meniglich meinet &#x017F;ie wa&#x0364;re Todt/ wurde auch<lb/>
al&#x017F;o ko&#x0364;&#x017F;tlich/ vnd mit gro&#x017F;&#x017F;em Leyd zur Erden be-<lb/>
&#x017F;tattet: Nun gedacht ich/ hat dir diß Men&#x017F;ch<lb/>
<fw place="bottom" type="sig">E</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[65/0069] Chriſtiani Roſencreuͤtz. ringſt ſein/ ſonder ſtellet dem Edelman all ſeine Guͤtter wider zu/ vnd zog darvon: Nuhn weiß ich nit liebe Herꝛen/ wer doch vnter die- ſen Perſonen die groͤſte trew moͤchte bewieſen ha- ben. Hie war vns das Maul recht abgehawen/ ſo wolt auch die Jungfraw nichts anders reſpon- dieren/ dann nur fahre fort ein anderer Herꝛ. Deßwegen ſich derfuͤnfft auch nit ſaumt/ fieng an: Liebe Herꝛen/ ich begers nit lang zu ma- chen. Wer hat groͤßer Frewd? Der ſo das/ ſo jhm geliebet anſchawet/ oder der ſo jhm nur nach gedenckt? Der ſo es ſihet/ ſprach die Jung- fraw. Nein antwortet ich/ hiemit erhub ſich ein Streit/ deßwegen ruffet der Sechſte: Liebe Herꝛen/ Ich ſoll ein Weib nemmen/ Nuhn hab ich vor mir ein Jungfraw/ ein Verheuͤrate/ vnd ein Wittib/ helfft mir dieſes zweyfels ab/ ſo will ich hernach auch helffen jenes ſchlichten. Da gehts noch wol/ antwortet der Siebende/ wa man die Wahl hat: Mit mir hat es ein andere Geſtalt: In meiner Jugendt liebet ich ein ſchoͤ- ne vnd ehrliche Jungfraw von grund meines Hertzen/ vnnd ſie mich widerumb/ noch kun- ten wir auß verſagung jhrer Freuͤnd nit ehelich zuſamen kommen/ wurde deßwegen einem an- dern wiewol ehrlichen zuͤchtigen Geſellen Ver- maͤhlet/ der hielt ſie in Zucht vnd Liebe/ biß ſie in Kindsbanden kam/ da es jhr ſo ſaur wurde/ daß meniglich meinet ſie waͤre Todt/ wurde auch alſo koͤſtlich/ vnd mit groſſem Leyd zur Erden be- ſtattet: Nun gedacht ich/ hat dir diß Menſch γρῖϕ. 6. 7. 8. E

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/valentin_hochzeit_1616
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/valentin_hochzeit_1616/69
Zitationshilfe: Andreä, Johann Valentin: Chymische Hochzeit Christiani Rosencreutz Anno 1459. Straßburg, 1616, S. 65. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/valentin_hochzeit_1616/69>, abgerufen am 29.04.2024.